Машини паркетошліфувальні СО-206, СО-206.1

Image

ПРИЗНАЧЕННЯ ВИРОБУ
Машини паркетошліфувальні СО-206, СО-206.1, призначені для шліфування паркетних підлог, укладених у відповідності до діючих СНіП, та інших дерев’яних підлог після попереднього циклювання в громадському, промисловому і сільському будівництві. Підлоги повинні бути попередньо очищені від будівельного сміття і бруду, цвяхи (що виступають) видалені або втоплені. Машини можна додатково використовувати при ремонті підлог для зняття мастики і лакофарбового покриття.
Машина СО-206 вмикаються в однофазну мережу змінного струму номінальною частотою 50 Гц, номінальною напругою 220 В з глухо заземленим виводом джерела струму через пристрій захисного відключення (ПЗВ). Межі відхилення від номінального значення частоти ± 1,0 Гц, напруги ± 22 В.
Машина СО-206.1 вмикаються в трифазну мережу змінного струму номінальною частотою 50 Гц, номінальною напругою 380 В з глухо заземленою нейтраллю через пристрій захисного відключення (ПЗВ). Межі відхилення від номінального значення частоти ± 1,0 Гц, напруги ± 38 В.
Машини відповідають кліматичному виконанню УХЛ, категорія 4 згідно з ГОСТ15150- 69.

ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ СО-206

Продуктивність не менше 42 м2 год.,
Ширина оброблювальної смуги не менше 200 мм.
Діаметр барабана не більше 185 мм.
Номінальна частота обертання при піднятому барабані не менше 1400 хв. -1
Номінальна потужність електродвигуна 2,2 кВт.
Споживання потужності машиною 2,6 кВт.
Режим роботи Тривалий S1 по ГОСТу 183-74
Габаритні розміри не більше
довжина 1150 мм.
ширина 400 мм
висота 1000 мм
Маса (без кабелю і виносних електрокомплектуючих) не більше 70 кг.

ТЕХНІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ СО-206.1

Продуктивність не менше 48 м2 год.,
Ширина оброблювальної смуги не менше 200 мм.
Діаметр барабана не більше 185 мм.
Номінальна частота обертання при піднятому барабані не менше 1800 хв. -1
Номінальна потужність електродвигуна 2,2 кВт.
Споживання потужності машиною 2,6 кВт.
Режим роботи Тривалий S1 по ГОСТу 183-74
Габаритні розміри не більше
довжина 1150 мм.
ширина 400 мм
висота 1000 мм
Маса (без кабелю і виносних електрокомплектуючих) не більше 70 кг.

Мал. 1. Кінематична схема машин СО-206, СО-206.1

co-206_1

Мал. 2. Загальний вигляд машин паркетошліфувальних СО-206, СО-206.О-206, СО-206.1

co-206_2

Мал. 3. Загальний вигляд машин паркетошліфувальних СО-206, СО-206.1

co-206_3

Мал. 4. Схема встановлення зажимних валиків у барабані та регулювання положення коліс.

co-206_4

Мал. 5. Регулювання положення коліс

co-206_4,1

ВЛАШТУВАННЯ І ПРИНЦИП РОБОТИ
Машина складається з корпусу 20 (мал. 1), шліфувального барабану 1, електродвигуна 8, вентилятора 26, механізму управління 16, ходових коліс 22 і 29, передньої кришки 3 і електрообладнання 1 (мал. 2).
Обертання шліфувального барабану і вентилятора здійснюється безпосередньо клиновими ременями 5 і 10 і шківами 2, 9 і 26 (мал. 1).


Частини виробу. що змащуються

Натяжний ролик 31 (мал.1)
Задній ролик 21. 23 (мал.1)
Ходові ролики 34 (мал.1)
Мастильні матеріали - Солідол "С"
Місця змазки - Підшипник
Спосіб змазки - Ручний

* Підшипникові порожнини заповнити змазкою на 3/4 об’єму.

Корпус являє собою суцільне лиття коробчатої форми з всмоктуючим патрубком і равликом вентилятора, що виготовлений з алюмінієвого сплаву. На ньому встановлені вузли і механізми машини.
Шліфувальний барабан - робочий орган машини - консольно закріплений гайкою 2 (мал. 3) на конусній частині валу 1. За допомогою тієї ж гайки барабан знімають з валу.
Покриття 6 циліндричної поверхні барабану 8 виконано з губчастої резини і забезпечує щільне прилягання шліфувальної шкурки 7 до оброблювальної підлоги по всій ширині.
Для кріплення шліфувальної шкурки на барабані передбачені два зажимні валики, конструкція і схема встановлення яких наведено на мал. 4.

На спеціальній платформі 7 (мал. 1) встановлений електродвигун.
Натягування ременів клиноремінних передач здійснюється поворотом платформи за допомогою гвинта 6 і підпружиненого натяжного ролика 32. Для вмикання і вимикання електродвигуна передбачений пульт керування 1 (мал. 2).
У спеціальній порожнині корпусу встановлений призначений для вентилятор, видалення деревного пилу з робочої зони. Равлик вентилятора стикується зі стійкою механізму керування, що закріплена на корпусі болтами 19. Стик ущільнюється резиновим кільцем 1 (мал. 10).
З вихідного патрубка равлика вентилятора пилоповітряна суміш через мал. 3. Кріплення барабану внутрішній канал стійки керування відводиться в пилобірник, виготовлений з тканини, що забезпечує збір пилу.
Стійка управління складається із труби з литою алюмінієвою основою, що закріплена на корпусі машини і швидкозйомної верхньої частини. У верхній частині стійки
5розташовані ручки керування. На стійці кріпиться подовжений тримач кабелю. На правій боковій поверхні стійки керування закріплена рухома оригінальна рукоятка 15 (мал. 1), за допомогою якої через систему тяг машина переводиться із транспортного положення в робоче. Для переведення машини в робоче положення рукоятку повільно опускають і в процесі роботи не фіксують. Тиск барабану на поверхню підлоги регулюють гайкою 12 за допомогою пружини стискання 11 і тяги 25.
Переведення машини в транспортне положення здійснюється переміщенням рукоятки 15 в крайнє верхнє положення. Ходові колеса за допомогою тяги 14 і кронштейну 28 віджимають барабан від поверхні підлоги.
Ходові колеса 4 і 10 (мал. 5) встановлені на ексцентрику 3 і осі 8, закріплені на кронштейні 1 болтом 2 і гайкою 9.
Заднє колесо встановлене в кронштейні 21 (мал. 1) і кріпиться до корпусу болтами 24. Лите огородження 3 (мал. 2) клиноремінних передач встановлено шарнірно на корпусі і кріпиться гайкою 2. Передня кришка 3 (мал. 1) огороджує шліфувальний барабан і оберігає його від можливих дотиків до стін приміщення. З цією ж метою служить обмежувальний ролик 4 і амортизатор з легкої рельєфної резини, закріплений на кришці.
Передня кришка відкидається, відкриваючи доступ до барабану. В крайніх положеннях кришка фіксується пружиною 4 (мал. 2).
Схеми електричні машин: принципова і з’єднань, наведені на мал. 6—9, 6а—9а. Машини СО-206 і СО-206.2 включаються в однофазну мережу змінного струму напруги 220В, частотою 50 Гц через пристрій захисного відключення (ПЗВ) F за допомогою штепсельної вилки Х1 і штепсельного роз’єму Х2 (у випадку окремо розташованого ПЗВ).
Електрична схема машини виконана з окремо розташованим пристроєм захисного відключення F.

Машини СО-206.1 включаються в трифазну мережу змінного струму напруги 380 В, частотою 50 Гц з глухо заземленою нейтраллю через пристрій захисного відключення (ПЗВ) F за допомогою штепсельних з’єднань Х1, Х2 і ХЗ.
Електрична схема машини СО-206 (мал. 6 і мал. 7) забезпечують такі види захисту людей від ураження електрострумом:
- при виникненні критичного витоку струму на землю (пристроєм захисного відключення F),
- від короткого замикання (автоматичним вимикачем Q),
- від перенавантаження (автоматичним вимикачем Q),
- нульове блокування (кнопковим постом S2 або пускачем К).
Робота електричних схем машин СО-206,СО-206.1 здійснюється наступним чином: при вмиканні пристрою захисного відключення F, автоматичного вимикача Q і кнопки S2 «Пуск» напруга подається на котушку пускача К, який спрацьовує і своїми силовими контактами подає живлення на обмотку асинхронного двигуна М. Відбувається пуск приводу. При цьому замикаючий контакт пускача К блокує контакт кнопки S2, що його вимкнула.
Для відключення приводу необхідно натиснути кнопку S1 «Стоп», при цьому котушка пускача К втрачає живлення і силові контакти пускача К розривають мережу живлення електродвигуна.
Для повного відключення машини від електромережі далі необхідно:
- відключити автоматичний вимикач Q;
- відключити пристрій захисного відключення;
- витягнути штепсельну вилку Х1 з мережевої розетки.

co-206_5

ВКАЗІВКИ ІЗ ЗАХОДІВ БЕЗПЕКИ
До роботи з паркетошліфувальною машинкою допускаються робітники, які вивчили даний паспорт, навчені правильному поводженню з машинкою та пройшли медичне обстеження і ознайомлені з інструкцією по техніці безпеки безпосередньо на місці роботи.
Увага! Працювати з машинкою дозволено тільки з застосуванням індивідуальних засобів захисту - діелектричні рукавиці і шумозахисні навушники.
При використані машинки для зняття лакофарбових покриттів працювати тільки з застосуванням засобів захисту органів дихання, наприклад респіратор. При цьому в процесі роботи приміщення повинно провітрюватись.
Для захисту від короткого замикання машинки і кабелів живлення потрібно застосовувати запобіжники з мінімальним струмом: 20 А - для машин СО-206 та 15 А для машин СО-206.1.

ПЕРЕД ПОЧАТКОМ РОБОТИ ПЕРЕВІРИТИ:
– готовність приладу захисного відключення, для чого, звести "курок" ПЗВ;
– натиснути кнопку "Тест". Відключення ПЗВ говорить про його несправність. УВАГА! Робота з несправним ПЗВ забороняється.
При експлуатації ПЗВ потрібно встановити в вертикальному положенні стаціонарно і підключити безпосередньо до електрошафи, при цьому продовжувати кабель який призначений для підключення до ПЗВ недопустимо:
– цілісність ланцюга занулення машини (величина опору занулення машини не повинна перевищувати 0,1 Ом);
– відсутність замикання на корпус (величина опору ізоляції електрообладнання відносно металевих неструмоведучих частин машинки не менше 10 МОм);
– справність пристрою заземлення, до якого підключається машинка;
– цілісність діелектричних рукавиць і гумової оболонки кабелю живлення;
– надійність електричного контакту на місцях з'єднання;
– правильність підключення нульового захисного проводу кабелю машини до нульового пункту живлення;
– вільний хід штовхача кнопки коробки управління;
– затяжку різьбових з’єднань;
– кріплення барабана на валу, натяжку ременів.
Всі види ремонту електрообладнання машини, вимірювання і перевірки опору ізоляції електрообладнання відносно корпусу машини, перевірку захисних елементів заземлення можуть виконувати лише електротехнічні фахівці, у яких кваліфікація не нижче III.
При перервах в роботі, ремонті, подачу електроенергії на машину потрібно відключити від мережі, для чого ручку автоматичного вимикача необхідно поставити в положення «Викл», натиснути на кнопку «Стоп» ПЗВ, а потім витягнути вилку кабелю машини з розетки .
УВАГА! В роботу машину вводять повільним опусканням барабана за допомогою ручки 15 (мал. 1). Під час роботи машини забороняється торкатись одночасно її металевих частин і металевих комунікацій в приміщенні(трубопроводи, радіатори і т. д.).
При підключені машини слідкувати за тим, щоб оберти барабану обертались за стрілкою на огороджені ремінної передачі.
У випадку спрацювання автоматичного вимикача, дозволяється повторне включення не раніше ніж через 2 хвилини.

ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ!
– вмикати ПЗВ після спрацювання захисту, не полагодивши несправність;
– скручування, натягування і круті згини кабелю живлення;
– попадання кабелю під колеса і робочий орган машини;
– роз’єднання штепсельного з‘єднання під навантаженням;
– попадання пилу і вологи в штепсельне з’єднання;
– усувати несправності під час роботи машини;
– робота на машині при знятому захисному кожусі;

Для запобігання загорання відходів шліфування ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
– шліфування брудних підлог, а також підлог, які містять цвяхи та інші металеві предмети;
– робота на машині, якщо мішок для збору відходів шліфування заповнений більше ніж на 1/2 свого об’єму (збір відходів шліфування відбувається в герметичну спеціальну металічну ємність, яка знаходиться поза приміщенням);
– залишати відходи шліфування в пилозбірному мішку після закінчення роботи;
– шліфування засаленою шкуркою.

ПІДГОТОВКА МАШИН ДО РОБОТИ І ПОРЯДОК РОБОТИ
УВАГА! Перед початком і в процесі роботи необхідно виконувати всі вимоги розділу «Вказівки із заходів безпеки».
Нову машину, отриману з заводу-виробника, потрібно розконсервувати згідно відповідних умов ГОСТ 9.014-78 «Консервація металічних виробів», пізніше зібрати в такій послідовності:
- встановити резинове кільце 1 (мал.10) в отворі корпусу машини;
- встановити і закріпити болтами 4 і шайбами 5 стійку 2 механізму управління;
- вкрутити гайку 6 до упору в обмежувач 7;
- з'єднати тяги 8 і 9 муфтою 10 і заштопорити її гайкою 11.
УВАГА! Муфта повинна бути накручена на обидві тяги на однакову глибину, як показано на мал. 10. Для цього перед збіркою машини слід попередньо накрутити муфту на одну із тяг не більше чим на 2-3 витки різьби, після того, з’єднати її з іншою тягою, провести стягування тяг. На патрубок 2 стійки одягнути мішок 3 щільно затягнути його зав’язки але так, щоб вихідний отвір патрубка був вільним.
Якщо машина багато часу не була в експлуатації, необхідно перевірити наявність змазки в підшипниках натяжного і заднього ролику і ходової частини, цілісність елементів ущільнення підшипників вентилятора, надійність затяжки різьбових з’єднань.
УВАГА! Перед початком роботи уважно очисти підлогу від металічних предметів, сміття і бруду, видалити виступаючі цвяхи.
Також слід відрегулювати положення обмежувача 1 (мал.11) таким чином, щоб барабан машини знаходився на необхідній відстані від стіни.

Мал. 10. Схема збирання машини

co-206_12

Мал. 10. Шліфувальна шкірка

co-206_12_1

Мал. 11. Положення обмежувача

co-206_12_2

На машині застосовується шліфувальна шкурка на саржевій основі ГОСТ 5009-82 (мал.10). Для закріплення шкурки сліду підняти передню кришку машини і ключами повернути зажимні валики барабана так, щоб їх гладкі сторони знаходились один навпроти одного. Один кінець шліфувальної шкурки закріпити в паз барабана на 2/3 його глибини. Обертаючи барабан, обтягнути його шкуркою, після того заправити в паз другий кінець шкурки.
Одночасним поворотом зажимних валиків назустріч один одному не менше як на четверть обороту за допомогою ключів натягнути і закріпити шліфувальну шкурку.
Для кращого кріплення шліфувальної шкурки дрібної і середньої зернистості рекомендується прокласти між валиками стрічку фібри або картону шириною 25мм, яка дорівнює довжині барабану.
УВАГА! Забороняється застосовувати металеві прокладки.
Закріплена шкурка повинна щільно прилягати до поверхні барабана.
Щоб відрегулювати положення шліфувального барабана щодо оброблюваної поверхні, потрібно підняти рукоятку 15 (мал.1) у крайнє верхнє положення й відрегулювати тягу 14 муфтою 18 таким чином, щоб у неробочому положенні між барабаном і оброблюваною поверхнею був зазор 6-10мм.
Для регулювання ходових коліс перевернути машину догори колесами, установити на корпусі кронштейн 5 (мал. 5), відрегулювати болт 6 так, щоб він доторкався обода нерегульованого колеса 10, і перенести цей розмір на регульоване колесо 4. Послабити болт 2, вставити ключ 7, що використовується для затягувань шліфувальної шкурки, в один з отворів ексцентрика 3, повернути його на необхідну величину й затягти болт 2. Установкою коліс на однакову висоту досягається паралельне положення шліфувального барабана відносно оброблюваної поверхні.
У період експлуатації слід періодично контролювати й регулювати натяг ременів (передачі від двигуна до барабана).
Ремені правильно натягнуті, якщо при відтягуванні гілки ременя зусиллям 12 Н стріла прогину гілки буде рівна 4,5-5,5мм.
УВАГА! Перед включенням машини підняти барабан.
Підключати машину до електромережі із запобіжниками на 20 А - для машин СО-206 і на 15 А - для машин СО-206.1
При підключенні машини стежити за тим, щоб обертання барабана відбувалося тільки по напрямкові стрілки на огородженні ремінної передачі.
Для включення машини необхідно:
- підключити машину до мережі;
- перевірити працездатність ПЗВ (див. розділ 6);
- звести "курок" ПЗВ;
- включити автоматичний вимикач;
- натиснути кнопку «ПУСК» кнопкового поста.
Для відключення машини необхідно:
- натиснути кнопку «СТОП» кнопкового поста;
- вимкнути автоматичний вимикач;
- опустити "курок" ПЗВ;
- відключити машину від мережі.
У роботу машину вводять повільним опусканням обертового барабана за допомогою рукоятки 15 (мал.1).
Для досягнення необхідної чистоти поверхні й повного використання шліфувальної шкурки необхідно гайкою 12 регулювати тиск шліфувального барабана на оброблювану поверхню. Максимальний тиск барабана досягається при відгвинчуванні гайки 12 до упору в обмежувач 13.
УВАГА! Працювати без обмежувача 13 забороняється.
Чистове шліфування шліфувальною шкуркою будь-якої зернистості й чорнове шліфування грубозернистою шкуркою роблять при невеликому тиску. Якщо шкурка засалилася в процесі роботи, тиск слід збільшити. По закінченню роботи рукояткою 15 (мал. 1) піднімають барабан і відключають машину. З поверху на поверх машину транспортують за ручки вузла керування й висувну ручку 1 (мал. 15), розташовану під передньою кришкою.
УВАГА! Організація, що експлуатує машину, повинна вести робочий щоденник, у якому вказуються щоденний обсяг роботи, поломки, що виникли, відмови й проведене технічне обслуговування.


ТЕХНІЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ
В період експлуатації машина потребує щомісячного і періодичного обслуговування. Щозмінне технічне обслуговування (ЩТО) включає наступні роботи:
- очищення машини від бруду і пилу;
- підтяжку кріпильних деталей;
- перевірку натягу клинових ременів;
- перевірку надійності з’єднання контактів заземлення;
- перевірку цілісності оболонки кабелю живлення;
- перевірку надійності і затяжку електричних контактів в місцях приєднання кінців жил кабелів «під гвинт».
Періодичне технічне обслуговування N1 (ТО-1) проводять через кожні 700 год. роботи машини в такій послідовності:
- виконують роботи по щозмінному технічному обслуговуванню;
- очищують систему відводу від деревного пилу;
- оглядають контактні системи і електричні з’єднання між контактними зажимами в пристрої захисного відключення, автоматичному вимикачі, магнітному пускачі, кнопковому пості і штепсельних з’єднаннях;
- усувають окремі несправності у вузлах електрообладнання;
- щільно затягують всі гвинтові з’єднання;
- змащують машину у відповідності до карти змазчування.
Періодичне технічне обслуговування N2 (ТО-2) проводять через кожні 1400 год. роботи в такій послідовності:
- виконують роботи по ТО-1;
- розбирають і промивають вузол вентилятора;
- розбирають і промивають вузол барабану;
- змінюють змазку у всіх вузлах у відповідності до карти змазки.
ПРИМІТКА.
Барабан 8 (мал. 3) знімають з валу 1 обертаючи гайку 2 проти годинникової стрілки. При цьому гайка 2, діючи буртиком на планку 5, що прикріплена до барабану гвинтами 4, стягує його з валу.